15.3.12

Mala morska čakula: Daniel Gospić

Posted 28-11-09 at 13:18 by Vedrana Vidović

Razgovarala: V.V




Tko je Daniel Gospić...
Daniel Gospić je rođen 27.12.1981 u Malom Lošinju...
U osnovnoj školi glavne teme razgovora sa prijateljima su mu bile samo ribe,ribe i ribe...
Završio je srednju pomorsku školu također u Malom Lošinju kao brodostrojarski tehničar 2000.g...
Nakon toga kreće na Višu pomorku u Rijeku gdje upisuje brodostrojarski smjer.Nije ga previše volja za učiti tako da čim stigne,bježi doma i ide na more i pod more...
Nije ni dočekao kraj godine kad se ispisao iz škole jer je vidio da od toga nema niš...
Natjecateljski put u podvodnom ribolovu započinje davne 1998.g. kao 16-godišnjak..
2001. pobjeđuje na međužupanijskom prvenstvu u Puli i stječe pravo sudjelovanja na državnom prvenstvu koje se održava na otoku Cresu...
Svoj debitantni nastup opravdava tako da pobjeđuje 1.dan državnog sa zubacem od 4 kg i još desetak riba.Zbog manjka iskustva na kraju završava na 7. mj, i to mu je do sada najlošiji plasman na svim državnim na kojim je nastupio...
2002. na Šolti osvaja 3. mj. iza Čala i Cafolle i zaslužuje mjesto rezerve na svjetskom prvenstvu u Brazilu...
2003.na Rabu osvaja titulu najmlađeg (21.g.) prvaka države u povjesti Hrvatske i ex Juge..
Te iste godine u Starom Gradu na Hvaru,sa kolegama Hirschom i Gulamom osvaja ekipnu titulu prvaka države...
Debitira na euro-afričkom prvenstvu održanom u Portugalu i osvaja 9. mj...
2004. osvaja 3. mj. na Dugom Otoku i 2. mj ekipno u Medulinu...
Na svjetskom prvenstvu u Čileu osvaja 15. mj..
2005. u Senju 2. mj..
2006. na Braču 2.mj i 3. mj ekipno na Cresu..
U Portugalu osvaja 8.mj. na svijetu..
2007. je 4. u Puli i 15 dana nakon državnog osvaja naslov Euro-afričkog prvaka u Španjolskoj na koji je osobito ponosan jer ga je uspio osvojiti u samo zadnjih sat vremena drugog dana natjecanja.Svom uspjehu pridodaje i veliku pomoć od svog velikog prijatelja Đanija Uhača koji mu je desna ruka na vanjskim natjecanjima...
Također osvaja 2.mj ekipno u Makarskoj..
2008. je ponovno 2. na Braču i 5. na svijetu u Venezueli...
2009. osvaja po 2. put državno na svom rodnom Lošinju...
Do sada ima puno osvojenih revijalnih i memorijalnih kupova od kojih mu je najdraži Kup gradova na Lošinju 2007.

Što te je privuklo podvodnom ribolovu?
Pa da vam budem iskren velika ljubav prema moru, ribama i svemu onom ča more skriva..
Imam kuću na 20 metara od mora i onda mi recite kako da ne budem privučen njime....Od kad znam za sebe uvijek sam skakao po grotama, prvo sa tunjicom u ruci,a kasnije sa ostima u potrazi za glavočima,grmaljima i sipama...Kasnije,sa oko 7 godina počinjem loviti ljeti sa lukom i strelicom, a sa 11 dobivam prvu podvodnu pušku...i tu počinje moja priča..

Uzori u podvodnom ribolovu?
Ma uzora je bilo puno,počevši od domaćih lovaca, a kasnije i stranih...
Preokret u mom lovu se dogodio kad sam počeo ić na more sa Valentinom Mazarekom i Branimirom Gulamom.Njih dvojica su me naučili dosta toga i pokazali mi mnoštvo pozicija..
Njihovo iskustvo i moja želja i volja u tom trenutku je bila presudna da postanem ovo ča sam danas...

Tko se po tebi sve može baviti podvodnim ribolovom?
Pa po meni se svatko može baviti podvodnim ribolovom...
Razlika je u tome što su neki prirodno obdareni nagonom iskonskog lovca koji čini odskočnu dasku u podvodnom ribolovu...To je po meni prednost koju pojedinac stječe s rođenjem i ne može se stjeći ili naučiti naknadno...

Imaš li neko iskustvo koje bi volio podijelit sa svima?
Iskustava ima mnoštvo, i trenutno ne znam kojeg bi odabrao da podijelim s Vama..Jedni od najljepših trenutaka sam doživio po natjecanjima ali ima ih i u privatnom lovu..Prije 2 g.roneći pored mene se stvorio prugasti dupin ili stenela.To je jedna od jako rijetkih vrsta u Jadranu i tako me je pratio oko 20-tak minuta na udaljenosti od nekoliko metara.Kako bi ja zaronio on bi me pratio dole i natrag...Predivno stvorenje!
Imao sam i puno susreta sa kornjačama, a od riba najviše su me se dojmile tune...Ribe od 200-tinjak kg plivale su oko mene bez ikakvog micanja perajama,kao podmornice..U tim trenucima vidiš koliko su to moćne i snažne ribe..

Do kada ćeš ronit?
Do kad budem živ!!!!


Puno si na moru, je li si ikad napravio neku glupost?
Jednom kad sam se zavlačio pod jednu ploču pojas mi se zakačio za napušteni parangal...umjest da otkačim pojas ja sam išao to otpetljavati i na kraju izronio na samoj granici...Od tada ronim puno racionalnije i pažljivo.

Ima jako puno ljubitelja ronjenja, imaš li im što poručiti?
Nijedna riba i dubina nisu vrijedniji od života i to nikad ne zaboravite!

Neispunjena želja u podvodnom ribolovu?
Pa volio bi otić loviti u Australiju i Costa Ricu,a ča se tiče natjecanja volio bi još osvojiti svjetsko prvenstvo pa da budem potpun...

Osobni moto?
Ma nema baš nekog posebnog osim kad me pitaju da kako će bit na natjecanju,na što im odgovorim: Na kraju se mrtvi broje....

Planovi za budućnost?
A planova ima puno..
Slijedeće svjetsko prvenstvo je tu na Lošinju tako da je to moj prioritet za slijedeću godinu,a za ostale ćemo lako..

No comments:

Post a Comment