15.1.12

Mala morska čakula: Branko Petrović

Razgovarala: Vedrana Vidović
Slike: vlasništvo Branka Petrovića

Tko je Branko Petrović?
Branko Petrovic je rodjen 11.03.1986. u Splitu,
od malih nogu je svo svoje slobodno vreme provodio na moru. Čak i kad je upisao osnovnu školu uvek se trudio i pokusavao da svaki slobodan trenutak provede na moru.
Srednju školu je zapoćeo u Beogradu, a završio je u Lenoir ( NC, USA) gde je dobio stipendiju za poadjenja 4 godine studija.
Vec sa 16 godina počinje ozbiljno da se bavi podvodnim ribolovom i od tad godisnje provodi u Crnoj Gori 6-7 meseci godisnje.
Nagon gimnazije upisuje Ekonomiju ali ne odustaje od svoje ljubavi prema moru pa uz velike napore uspeva da zavrsi fakultet u roku uz stalna odsustva zbog ribolova.
Na svoje prvo takmicenje u Apnei je nastupio 2006. I zauzeo 3 mesto, nakon toga je se povremeno pojavljivao na takmičenjima u periodu kad je pravio pauzu od riibolova.
Ne zadugo kasnije postavlja svoje prve rekorde u CW i FIM-u, nakon čega sledi i statička apnea.Ronjenjem na dah, mada je i tako već imao oko 15 drzavnih rekorda.
Od tad Branko odlucuje da nastupi na svetskom prvenstvu po CMASU i kreće sa ozbiljnijim pripremama, rezultati su lagano usledili i doveli ga do Svetskog rekorda u STA apnei po CMAS-u 9:32,
nakon toga postiže na 7. Submanija cupu 10:23min, i pomera svoj prethodni rekord najboljeg rezultata postignutog na takmicenju.
Da bi 7.01.2012, postavio najveće vreme u istoriji staticke apee 12:11 sec!
Što te je privuklo dubini?
Da budem iskren ribolov! To je ono sto pokrece moju motivaciju, kao dete sam dobio malu mares mini sten, i sa njom sam lovio po plicaku, jednom sap jureci sarge nasao se na rubu klifa.
to je za mene tada bio Ambis, mogu vam reci da i sada zelim isto, loviti na njegovom dnu! tako je sve pocelo...
Uzori u ronjenju na dah?
Bilo ih je mnogo, u sustini svako ko je bio bolji od mene, ali mislim da su na mene najvise uticali Jacques Mayol, Pipin Fereras i Tom Sietas.
Tko se po tebi sve može baviti ronjenjem?
Mislim da je ronjenje sport za svakoga! Naravno pod uslovom da je zdrav, previse je tabua oko ovog sporta, netacnih informacija i prica koje jednostavno stvaraju otpor kod ljudi.
Mislim da je doslo vreme da šire mase svate lepotu i cari ovog sporta!
Imaš li neko iskustvo koje bi volio podijelit sa svima?
Bilo je toliko prelepih trenutaka, da ne znam odkle bih poceo! ali definitivno ce mi u secanju zauvek ostati takmicenje na Tenerifima. Jednnostavno je bilo SAVRSENO!  A da ne govorim sta sam sve video u moru tokom mesec dana koje sam proveo tamo, u njemu sam prepoznao ono sto su mi govorili stariji i iskusniji o tome koiko je nekad Jadran bio bogat ribom.
Do kada ćeš ronit?
Nikad necu prestati, a sa takmicenjima cim otvarim ono sto sam sebi postavio za cilj kad sam po prvi put gledao Veliko plavetnilo.
Puno si na moru, jesi li ikad napravio neku glupost?
Koliko sam gluposti pravio dok sam bio dete strah me i da se prisetim. Ali nekim cudom sam jos uvek ovde, ne bi ih nabrajao jer ne samo da ih je puno vec su neke gluposti zaista bile velike!
Mada, nadam se da sam naucio lekciju!  
Ima jako puno ljubitelja ronjenja, imaš li im što poručiti?
  Svim zaljubljenicima u more bih porucio da ne odustaju od svojih snova, to sto su snovi ne zaci da se nece jednog dana ostvariti ako se dovoljno potrudite.

Neispunjena želja u ronjenju na dah?
Mislim da mi ta zelja nikad nece biti ispunjena. Tako da bih je zadrzao za sebe. 

Osobni moto?
Granice postoje samo u nasem umu! 

Planovi za budućnost?
Ima ih mnogo, I svi su interesantni, mada bih radije pustio da dodju vremenom nego ih najavljivao pa imao presiju da ih ostvarim.
A i ovako ce biti vece iznadjenje ;-)

1 comment:

  1. Jako interesantno! Jedan od rijetkih kod nas koji ozbiljno shvata podvodni ribolov i ronjenje na dah. Svaka cast samo naprijed!

    ReplyDelete